Werken bij ANG: Zeynep Uslu

Op zoek naar een leuke, nieuwe uitdaging die aansloot bij haar studie juridisch administratief medewerker solliciteerde Zeynep Uslu in april bij ANG. Dit bleek een mooie match!

Van fulltime thuiswerken naar samenwerken op kantoor

“Al een tijdje voordat ik hier kwam werken rondde ik mijn studie af, alleen kon ik mijn diploma afgelopen november pas ophalen in verband met corona en vertraging” vertelt Zeynep. “Hiervoor werkte ik in de klantenservice in de zorg. Ik zat op de afdeling diabetes en heb toen inbound, outbound en vraagbaak gestaan”. In deze functie werkte ze een jaar fulltime vanuit huis. Al snel merkte Zeynep toen dat er voor haar niet veel uitdaging meer was en ging ze op zoek naar een andere baan die beter aansloot op haar diploma. Zo kwam ze in april in het team Realisatie van ANG terecht. “Door een warm welkom voelde ik me hier al snel thuis. Wat ik leuk vind aan dit bedrijf is dat iedereen zichzelf kan zijn. Er werken hier mensen van jong tot oud, verschillende soorten culturen komen bij elkaar en iedereen kan het goed vinden met elkaar”.

Afwisselende werkzaamheden

De werkzaamheden van Zeynep als juridisch administratief medewerker bestaan uit het afhandelen van bezwaren, inclusief het uitzoeken en het opstellen van uitspraken. “Elke gebruiker of eigenaar van een woning krijgt elk jaar een aanslag. Sommige aanslagen kloppen niet of belanghebbenden zijn het er niet mee eens. Een verhuizing wordt bijvoorbeeld niet altijd goed verwerkt in het systeem, of er is een wijziging in het aantal personen in een huishouden. Hierdoor krijgen wij bezwaren binnen. Maar ook krijgen wij WOZ-bezwaren binnen van eigenaren of soms zelfs gebruikers die het niet eens zijn met de WOZ-waarde van hun woning. Bij zo’n bezwaar wordt door een taxateur onderzocht of de WOZ-waarde van de woning goed is vastgesteld. Vervolgens stellen wij de uitspraakbrieven op”.

Afwisselende opdrachten

Na een inwerkperiode van een paar weken kon Zeynep al snel zelfstandig aan de slag. Na ongeveer drie maanden werken kreeg ze een eigen project waarbij ze zelf het contact legde met de opdrachtgever; gemeente Middelburg. Zeynep: “Voor dit project heb ik de bezwaren gedaan voor de gebruikers, zoals de afvalstoffenheffing en de rioolheffing, maar ook de forensenbelasting en een beetje de toeristenbelasting. Ik werkte eerst op afstand vanuit ons kantoor in Montfoort. Maar na ongeveer een maand hebben we in overleg met de gemeente besloten om drie dagen in de week op kantoor in Middelburg te zijn. Dit was best spannend want ik kwam opeens in een andere omgeving met allemaal mensen die ik niet kende. En gezien de afstand (340 km per dag) is toen besloten om die dagen in een hotel in Middelburg te overnachten. In het begin was dit spannend, maar uiteindelijk was het een hele leuke ervaring. Ik had het naar mijn zin daar en kon het goed vinden met de collega’s. Met sommige ging ik zelfs na werk nog even wat drinken en met deze collega’s heb ik ook nog steeds contact”.

Van Middelburg naar Tilburg naar …

Na drie maanden liep de opdracht in Middelburg af en sinds begin november werkt Zeynep voor gemeente Tilburg. “Dit is ook weer een nieuwe uitdaging voor mij. Ik ben hier één dag per week aanwezig, voor de rest werk ik vanuit ANG of vanuit huis. Bij gemeente Tilburg handel ik de WOZ-bezwaren af. In de eerste week was ik hier drie dagen aanwezig voor het inwerken. Want ja, de inhoud is hetzelfde maar elke organisatie heeft een ander systeem en een andere manier van aanpak. Hier heb ik het ook echt naar mijn zin, ik ben zelfs al gevraagd voor de kerstborrel van de gemeente met alle collega’s! Zeynep besluit haar verhaal: “ik ben in ieder geval blij dat ik bij ANG heb gesolliciteerd en dat ik hier ben aangenomen. En ik ben benieuwd wat ik hierna nog allemaal mag gaan doen!”

Wat zoek je?